Az autós jól tudja, hogy minden szezonnak megvan a maga autóbetegsége, főleg öreg autóknál, ennél már csak az biztosabb, hogy akkor jönnek elő, amikor a legnagyobb szükség lenne a négykerekűre.

Míg a téli szezon az akkumulátort, az üzemanyagrendszert, addig a nyár és a hőség a hűtőrendszert és a vízpumpát gyilkolja. Elutazás előtt két nappal az addig makulátlanul működő autóm egyre nagyobb víztócsákat hagyott maga alatt. A klímahűtőre gyanakodtam, félve nyitottam fel a hűtő kiegyenlítőtartályának kupakját. Gyanúm beigazolódott, a víz a hűtőrendszerből származott, gyors utántöltés és sűrű ellenőrzések közepette azonnal autószerelő után néztem. Ami – lévén nyár – közel sem egyszerű feladat. Ismerős mesterember ránézett és kibökte:

– Ez bizony vízpumpa! – hasított a nyári madárcsicsergésbe a pénztárcagyilkos diagnózis.

A családi kupaktanács úgy döntött, hogy szabad szakember híján (és mert pénztárcánknak sem volt kedve a ráérő szakszerviz 8–10 ezer forintos rezsiórabérét megfizetni) megcsináljuk magunk, amolyan sufnituning keretében, házilag. Garázs van, bütykölős, technikailag aktív testvér is, sőt, az alkatrészbeszerzés sem tűnt ördöngösségnek. Internetes kutakodás után kiderült, az egyik nagy autósbolt hálózatának veszprémi boltjában van nekünk megfelelő vízpumpa „polcon”, sőt még némi kedvezményt is adnak rá.

vizpumpaMeg sem álltunk a hálózat Almádi úti boltjáig, hatalmas, gyönyörű, több száz négyzetméteres klimatizált áruház, igényes pultokkal, azok mögött formaruhában dolgozó eladókkal, alkatrészektől rogyadozó polcok. A vásárlótér igényes, kényelmes, olajoshordókat idéző székekkel és asztallal berendezve. A várakozási időt meggyorsító ügyfélhívó a bejáratnál, sorszámot húzok, előttem csupán egy ember várakozik. Alig múlt 11 óra, örömmel konstatálom, hogy ebédre már neki is állhatunk a nagy műtétnek.

De nem! Az idő könyörtelenül telt, miközben én még sorszámmal a kezemben várakoztam. Közben sorra érkeztek a vásárlók, akiknek meglepő módon nem kellett számot húzniuk, nem is álltak sorba. Mint utólag kiderült, ők az úgynevezett szerződött partnerek, akik ugyanazt a forintot hagyják ott, mint én, de mivel szerződésük van, és esetenként nagyobb tételben vásárolnak, nekik ezért cserébe nem kell várakozniuk.

Ez érthető is lenne 5–10–15 perc és néhány előttem sorra kerülő vevő után, de 54 perc várakozás és 9 „szerződött partner” elém furakodása után feladtam: sorszámomat látványosan megsemmisítve, vörös fejjel távoztam.

Az autóba pattanva meg sem álltam a Viola utcáig, kicsike garázs, majd 25 éve üzemelő kis családi vállalkozás, aprócska autósbolt, megnyerő, segítőkész eladók, ügyfélhívó, váróterem és klíma nélkül.

Egy ventilátor duruzsolása közepette a pult mögött ülő fiatalember rutinosan kutatván a számítógépben, már mondja is:

– Meg tudom rendelni és délután négyre itt lesz, ha megfelel.

Hogyne felelt volna meg: olcsóbb volt az országos hálózat által kedvezménnyel kínált darabnál. Így történt, hogy a nap happy enddel végződött, egy órakor nekiállhattunk szétszedni az autót, és a pontosan négy órára megérkezett alkatrésszel másnap elindultunk nyaralni.

Hozzászólások

hozzászólás