Miért ritkult meg teljesen az alacsony padlós, egylégterű motorvonatok közlekedése a Veszprém–Budapest vonalon? – kérdezte írásban Mesterházy Attila országgyűlési képviselő Kövér Lászlót, az országgyűlés elnökét február végén. Hartmann Ferenc városi képviselő pedig a legutóbbi közgyűlésen Porga Gyula polgármestertől kért választ arra, mit tesz a városvezetés annak érdekében, hogy ezek a szerelvények ismét rendszeresen közlekedjenek.

Előbbinek Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára válaszolt:

A kormány elkötelezett a környezetkímélő vasúti közlekedés fejlesztése mellett. Célunk, hogy a hazai vasúti infrastruktúra, járműállomány és szolgáltatási kínálat gyors, kényelmes, az utazóközönség igényeihez igazodó lehetőséget kínáljon az egyéni közlekedéssel szemben.

A veszprémi vasútvonalon 2019 decemberében jelentős menetrendi változás történt. A Budapestről Szombathelyre és Zalaegerszegre addig egyesítve közlekedő távolsági vonatok az új menetrendben jelentősen rövidebb menetidőkkel, külön közlekednek.

A járatok jelentős részén a FLIRT motorvonatokon rendelkezésre álló 200 ülőhely már nem elegendő, ezért volt szükség mozdonyos vonatok beállítására. A motorvonatok napi két alkalommal adnak Veszprém irányába alacsony padlós kapcsolatot.

A távolsági járatokon egy-egy Intercity kocsi is forgalomban van, amelynek köszönhetően most már minden, óránként közlekedő vonaton elérhető a magasabb komfortfokozatú szolgáltatás Budapest és Veszprém között is.

Idén februárban megkezdődött az új, többcélú IC+ kocsik forgalomba állítása. Rövidesen mindegyik járat ilyen korszerű, saját fejlesztésű kocsival közlekedik majd a veszprémi megyeszékhely felé. Ezzel az akadálymentes közlekedést az eddigieknél lényegesen több vonaton vehetik igénybe a veszprémiek is.”

Hartmann képviselő napirend előtti interpellációjában utalt rá, hogy a veszprémi vasútállomás épületén tábla hirdeti: a Veszprém–Budapest vasútvonal Európai Uniós forrásoknak köszönhetően kapott modern, légkondicionált, mozgáskorlátozottak által is kényelmesen használható, alacsony padlós vonatokat, az uniós támogatás pedig fenntartási kötelezettséget is jelent. Porga Gyula válaszában elmondta, hogy szoros kapcsolatban vannak a MÁV-val, Ovádi Péter országgyűlési képviselő a cég vezérigazgatójával személyesen is egyeztetett. Ígéretük van rá, hogy 2023-ra, az EKF évére 21. századi közlekedést kap a város, de ez egy folyamat, nem megy egyik napról a másikra. A kocsik beszerzése folyamatban van, addig is az utazóközönség türelmét kérik. Hozzátette, hogy az Intercity kocsik is tiszták, kényelmesek, wifivel ellátottak. Az óránkénti indulás és az alig másfél órás menetidő már így is nagy előrelépés és a gépjárművel való közlekedés valós alternatíváját jelenti.

Hozzászólások

hozzászólás